Harcos
KÖZEL HARCOS
Közelharc-karakter, a játékosok nagy része ilyennel játszik. Kezdetben nagyon könnyen lép szinteket, és ezt az előnyét többé-kevésbé meg is tartja, kb lvl60-ig. Egyes raid-partykban mentalharcosok és kardsurák közt már fölöslegesnek tartják.
PvP-beli előnye lvl 30-40 fölött gyengül, illetve elvész másokkal szemben, persze jó felszereléssel és skillekkel megállhatja a helyét sok mindenkivel szemben.
Fontosabb könyvei botrányosan drágák, mivel ennyire sok body warrior van a játékban! A könyvárakat az határozza meg, mennyit hajlandók fizetni a leggazdagabbak, így lvl 40 alatt álmodni sem nagyon lehet róla, hogy pl. ne a saját magad szerezte Aura of Sword könyveket használd, de talán még azokat is jobb eladnod.
Készségei területre hatnak, de aránylag könnyen tévesztenek célt - ettől a Dash (Száguldás) bénítása menti meg őket.
Build
VIT és ERŐ szükséges a harcosnak (általában 1:2 arányban szokás, de mindig arra adjunk, amelyiket kevésnek érezzük), míg lvl 60-nál mindkettő el nem éri a 90 pontot. Lvl60 harcosnak remélem nincs szüksége további tanácsra.
Készségek
Egy pontot mindenképp érdemes adni a Dash (Száguldás), Three-Way cut (Három irányú vágás), Sword spin (Forgó kard) készségekre, így máris eldöntheted, melyik tetszik.
Az Aura of Sword (Kard Aurája) minden támadás erejét megnöveli (tehát a többi készségét is), a Berserk (Harci mámor) pedig a futást és ütést gyorsítja egy időre, de elvileg csökken a védelmed is.
MENTÁLIS
Közelharc helyett inkább közepes hatótávú készségeivel harcol, elsősorban védelemre épít. PvE-ben (szörnyek ellen) kihasználja, hogy általában bármennyi szörnnyel elbír, persze csak a saját szintjén, vagy kicsit feljebb.
PvP-ben (játékosok ellen) idővel némi előnye lesz rohamos társával szemben, viszont futkározó mágusok ellen (támadó sámán, BM-sura) még nála is gyengébb, még lvl 71 vs 49 meccset is elveszíthet. Immune pajzs ellenében főleg.
Könyvei nem olcsóak, a Strong Body (Erős Test) ára pedig az Aura of Sword-ét (Kard Aurája) követi körülbelül.
Készségei neki sem feltételnül találnak, cserébe két bénító hatású is van, ezek azonban nem 100%-osak.
Build
Nála is olyan arányban kell VIT és ERŐ, ahogy jónak tűnik, de a sok VIT ajánlott.
A sok VIT + erős test mentalokra jellemző, hogy az egyszerű ütések, de néha még a skillek is alig sebzik őket, persze cserébe gyengébben támadnak.
Ezért olykor az sem lehetetlen, hogy két mental nem képes egymást megverni párbajban.
Mivel főleg készségeire épít támadásban, fegyvere kard helyett sokszor a bárd. Ezek bár nagyon lassan ütnek, adnak némi plusz támadóerőt.
Készségek
Minden támadó skillre mehet egy pont, a bénítási esélyt a "fainting effect" jelzi.
Az erős test az egyetlen nem támadó, ez extra védelmet ad fizikai támadás ellen. Mágia ellen nem működik. A gyorstippben ígért "soha nem esik el" tulajdonság G1 szinttől működik!
Sura
A kard sura (kardmágus) elég bonyolult karakter, több irányba is lehet fejleszteni. Első rangú PvM-es, tehát legnagyobb sikert akkor érjük el, ha szörnyek ellen kezdjük fejleszteni.
Nagyon lassan érik be, tehát aki gyorsan akar jó eredményt, annak NEM AJÁNLOM. LvL70 fölött hasonlóan jó védelme lesz mint egy mentál harcosnak, és olyan erős lesz legalább, mint egy test harcos!
Full PvM kardmágus
Ez a leghatékonyabb szörnyek ellen, játékosok ellen viszont a legpocsékabb. Sok türelem kell, mire a munkánk elkezd kifizetődni.
Státusz:
Kezdetben kizárólag VIT és INT legyen. Az INT elsődleges, mert többet erősít a karakteren (lásd a skileknél) mint az ERŐ.
VIT természetesen a védelem miatt szükséges.
Javasolt arány: VIT:INT 1:2 (azaz 2x annyi INT) amíg meg nem telik mindkettő (90 pont).
Mikor mindkettő megtelt, újra el kell gondolkodni, mit is szeretnénk. Ha ERŐ-vel megyünk tovább, akkor metinek/főnökök ellen lesz egy kis előnyünk (óriási támadóérték). Ha ÜGY-et pakoljuk, akkor meg jelentősen több szörnnyel bírunk el egyszerre (a támadóérték ekkor sem gyenge!). Mire lvl60 fölé jut egy sura, el tudja dönteni melyik a neki való
Skillek:
1. Mester: Elvarázsolt Penge
2. Mester: Félelem
3. Mester: Elvarázsolt vértezés
4. Mester: Sárkányörvény
5. Mester: Ujjcsapás
Szükség esetén a sárkányörvényt a Félelem után is megcsinálhatjuk, de hamarabb nem ajánlott! Az ujjcsapást nyugodtan hagyjuk a végére, szörnyek ellen használhatatlan
Ilyen felépítéssel kezdetben (lvl45 fölött) lóhátról leszünk a legjobbak, minél hamarabb szerezzük meg a warlovat!
Full PvP kardmágus
Ezt csak bátrabbaknak ajánlom. Aki teljesen PvP-re épít karaktert, sokkal jobban jár egy Fekete Mágussal. A kard sura végig gyengébb lesz tőle, de idővel szörnyek ellen is nagyon jó lehet (mindenesetre a hasonló harcostól mindenben jobb lesz ). Mindenképp érdemes mérlegelni!
Státusz:
Mivel a védő készségeket sokáig hanyagoljuk, sok VIT-re lesz szükség a megfelelő védelem érdekében. Kezdetben VIT-et és ERŐt-t rakjunk, 2:1 arányban (több VIT) majd tele VIT után ERŐ:INT 2:1-et. Több INT-el is próbálkozhatunk (1:1), jelentősen erősít a skilleken ám ekkor a kardcsapásaink gyengébbek lesznek; ez egyéni ízlés kérdése.
Készségek:
1. Mester: ujjcsapás
2. Mester: sárkányörvény vagy varázslatkioltás
3. Mester: varázslatkioltás vagy sárkányörvény
4. Mester: Elvarázsolt penge
5. Mester: Félelem (sokan a vértezést javasolják, de a félelem jobban véd és többfunkciós!)
"Hibrid" kardsura
Ez a fenti 2 variáció keveréke bizonyos fokig, közepes teljesítményt nyújt szörnyek és játékosok ellen is (eleinte). A Test harcostól jobb teljesítményt nyújthat mindenesetre!
Státusz:
VIT és INT 1:2 arányban. Tele INT után VIT és ERŐ 1:2 arányban. Bátrabbak tehetnek az ÜGY-re is pár pontot a jobb kitérés érdekében, de kezdőknek ezt nem javaslom
Készségek:
1. Mester: Elvarázsolt Penge
2. Mester: Sárkányörvény
3. Mester: Ujjcsapás
4. Mester: Félelem
5. Mester: Elvarázsolt vértezés
--------------------------------------------------------------------------------------------
BM SURA
Feketemágus
Félelmetes erejű karakter, a kezdetektől fogva lealázhatja sajátszintjének harcosait, ninjáit, meg végülis bárki mást (hasonlóanfelszerelve, persze). 1-1 elleni harcban a legjobb, persze másképp isépíthető. Azért vigyázzunk, bármikor előkerülhetnek holmi vadállatgazdag harcosok +9 szerelésben Méltó ellenfele lehet az íjász, vagy egyes sámánok, de inkább csak magasabb szinteken.
Egy nagyobb és egy kisebb hátránya van: borzasztó rosszul szintel és farmol (kezdetben még jó, de pl metinek ellen mindig gyászos) és PvP-ben néha sok drága kék pot kellhet, hogy kihozzuk belőle a maximumot (ami viszont nem kevés!).
Itt jegyezném meg, piros és kék potból is a kicsi jön ki a legolcsóbban, a nagyobbakat csak a kényelmük és a helyhiány miatt érdemes venni (kevesebb kell belőle).
Előnye kardsura, tőrninja és harcosok ellen elsöprő, akár az íjászé. A mentálharcos híres Erős Teste mágia ellen hatástalan!!
Azért vannak helyzetek, ahol nagy gondban van.. erről a készségeknél.
Építése
VIT és INT szükséges, amíg mindkettő meg nem telik.Általában az 1:2 arány a divat, esetleg ügyesebbek a full INT-et (1-2ilyen suráról hallottam, ők dícsérték).
Láng lelkével kb 2:3 arányt találtam a legjobbnak, ennél kevesebbVIT-tel egyre több harcos vert meg, majd ismét több VIT-tel javult ahelyzet.
60. szinten, teli VIT és INT után ÜGY-et adjunk, tovább erősíti askilleket, növeli a védelmet, kitérést! A ERŐ úgysem érne semmitmagában azon a szinten, mikor mindenki 500+ védelemmel rohangál...
Persze a harci ló után egy kis forint-befektetéssel variálhatunkVIT-INT és VIT-ERŐ buildek között ha egy ideig szintelgetni szeretnénk.
Tartsuk észben, hogy a kard ellenére ez egy mágus! Fegyverét inkább"varázspálcának" használja, kiválasztásnál a mágikus értékrefigyeljünk! Lvl 25-től párban jönnek a kardok, és mindig a suráké azelső. Tehát a 32-es kard a 25-ösnek "harcos" megfelelője! Egyformák,csak a fizikai és mágikus erő van felcserélve rajtuk. A Telihold-kardalapjában véve szintén a surának kedvez, annál a készség-értékrefigyeljünk vásárláskor.
Ezüst, Másfélkezes, Véres, Repülő varázsló, stb a surák kardjai. A jómágust nem érdekli, mekkorát üt vele (lovon úgyis kap jó sok ERŐ-t.Lóról szinteléshez viszont érdemes egy harcos-kardot felplusszolni,hacsak nincs jó FMS-ünk)
Láng lelke: A harcosok szerint utálatra méltó dolog, ajáték messze legjobb párbaj-készsége. Ki/be kapcsolható skill, devigyázzunk, mert újratöltése van, ha kézzel kilövöd, vagy MP-hiánymiatt áll le, egy ideig nem lehet újra hívni.
Önálló életet él, nem baj ha épp ütik a fejed vagy bénítva vagy, őminden 3mp-ben kiválaszt magának egy célpontot (magától, sajnos sokszora leggyengébbet vagy épp már haldoklót, de természetesen csak abeállított PvP-módnak megfelelőt), és beledurrant egy elég szépet.
Emiatt szörnyek közt nem lehet vele normálisan PvP-zni, főleg azokat támadja. Ha terepen kell verekedni, keress gyorsan szörnymentes helyet! Ugyanez a helyzet, ha valakit meg akarsz verni a tömegből városban, stb - el kell csalni üres helyre!
Kegyetlen játékosnak jobb, ha a sarokban kéznél van a PvP-mód állítómenüpont, csak ezzel lehet valemennyire irányítani a szellemet.
Lóról látszólag működik, de olyankor nem sebez!
Szintelni is jó, ha nagyobb szörnyek ellen megyünk. Márpedig kezdetbenazok jobb XP-t adnak, aztán majd ott lesz a harci ló a megnöveltERŐ-vel.
A Sötét kő lassan tüzel és tölt újra, defejlesztve igen erőset üt, tehát főleg párbaj elejére, vagy céhesháborúba való. Egy ellfenfelet sebez meg.
A Lángcsapás -ra kell legalább egy pont, mivelcsak ez a skill löki fel az ellent. Masterelni 3-4 skillként érdemeslegfeljebb, mert bár PvP-ben jól használható több célpont ellen (is),nagyon be kell gyakorolni, pontosan milyen messze hat! (Kb lánglelke-hatótáv)
A Szellemcsapás nagyobb területre hat, degyengébb - viszont jó eséllyel lelassítja az ellelfeleket - ez jóljöhet párhajban is, a harcos ütéseit kerülgetve. Több karakter ellenharcolva jó taktikai skill, mivel tömegesen is lassíthat, illetvesebezhet. Könyvét általában fillérekért lehet beszerezni.
A Sötét támadás egy gyorsan újratöltő és gyorsan elsüthető készség, közepes erővel és lőtávval. Egy ellenfelet sebez meg.
Ninja
KÖZEL HARCOS
A Ninjánál vannak bizonyos státuszpontok!
PvM: Játékos vs. Szörny ilyenkor elvileg 2 pontot az ügyességre 1 pontot a vitalitásra kell tenni!
PvP:. Játékos vs. Játékos így 2 pont az ügyességre egy meg az erőre megy!
Én ajánlok még egy variációt mely mind a kettőnek kedvez:
PvP/M:Játékos vs. Játékos/Szörny így 1pontot a Vitalitásra,1pontot az Erőre és egy pontot az Ügyességre kell rakni(saját)
Mindenki eldöntheti milyet akar!
Vannak bizonyos képességek melyeket ki lehet tanulni a Metin2-ben!
Leírom azokat amik eszembe jutnak a Ninjánál:
-Villámcsapás
-Kardforgatag
-Méregfelhő
-Álcázás
-Leshely
Ezeket a képességeket 17-20-ig lehet tanulni!Ha kitanulod teljesen akkor abból Mester leszel!
Harcilag a Leshelyt ajánlják sok helyen és szerintem is jó, de hogyha a kinézetet nézzük akkor a Kardforgatag a legjobb!
Meg még a krdforgatag harcilag a 2.helyen áll!
Ajánlott mindig fejlesztgetni a felszerelésünket(Csak óvatosan), hogy erősebbek legyenek és jobban tudjunk harcolni!
Fejleszteni,ún. javítani úgy tudunk hogy a tárgyat ráhúzzuk a kovácsra és elfogadjuk amit kiír!Ha sikerül oké!Ha nem a cuccnak annyi!
Ha később úgy gondoljuk rossz helyre raktuk a képesség pontokat akkor nyugottan lenullázhatjuk hogy újra elosztjuk a pontokat!
Ezt az Öregasszonynál tehetjük meg(de nem ingyen).Nekem kb. 40 000jangba kerülne!
Elről eddig ennyit!
TÁV HARCI NINJA
Státusz: Azt ajánlom hogy mikor elkezditek a játékot olyan 10 es szintig csakis a VIT re tegyetek mivel nehezen fejlődő karakter és kell neki a TP és a Védelem,majd azután johet a jol bevált 1:2 ed arány a VIT és az UGY kozott.Ezalatt azt értem hogy VIT re mindig egyel tobbet rakj,majd ha a VIT 90 en van akk máá csakis az UGY re tegyunk és ha máá az is tele van akor kb 16 os ig nyomjuk fel az INT et hogy PvP ben legyen elég kék.Majd johet az ERŐ ami ugyan nagy szerepet nem játszik az ijász ninják nál de azért számit egy kicsit......
Skillek: A skillek terén csak anyit tudok mondani hogy meik mi utánn jon:
1] Mérgező nyil
2] Ismételt lovés
3] Tuznyil
4] Nyileső
Sokan azt hiszik hogy a Tuznyil a jo meg a nyileső,pedig nem.Az ijász ninja PvP karakter és a mérgező nyil M1 esen 40százalék mérgezési esélyt ad,ami nagyon durva PvP ben vagy háboruban.........
Sámán
GYOGYÁMÁN
leirás hamrosan................
SÁKÁNY SÁMÁN
leirás hamrosan..............