A játékban az átváltozás lehetővé teszi, hogy bizonyos szörnyekké átváltozz, ami relatív sebzés növekedést eredményez. Átváltozva a védelmed esik valamennyit, és a támadósebességed majd a gömb határozza meg, amit használsz. Ez egy hasznos képesség boss ölésre, de nem kifejezetten ajánlott átváltozva a tank szerepét betölteni a csökkent védelem miatt. Átváltozva nem használhatod az általános képességeidet! Átváltozva megközelítőleg 10 percig lehetsz, kivétel P szinten. (erről lentebb írok) Az általános támadóerőd, támadósebességed és életed befolyásolják majd a hatékonyságod átváltozva. Átható találat, kritikus találat, mérgezés, ájulás stb... szintén működnek átváltozva.
Átváltoztató gömbök:
Ezek a gömbök elengedhetetlen kellékek, ugyanis ezek segítségével változol át egy adott szörnnyé. Ezek rózsaszínes gömböcskék, amiket jobb klikkel tudsz használni. Ezek meglehetősen ritkán esnek, és csak azzá a szörnnyé tudsz átváltozni, ami a gömböt dobja. Csak és kizárólag közelharcos szörnyekké lehet átváltozni! (egyértelműen ki vannak zárva a táv harcos szörnyek és a mágia alapú szörnyek) A gömbökkel való kereskedés lehetséges, tehát nem csak az tudja használni, aki kiütötte a gömböt. (egyeseknek lehet nem egyértelmű) A gömbök más és más támadó, illetve mozgási sebességet adnak!
Gömb | Támadási sebesség | Mozgási sebesség | Hatékonyság * |
Vadkutya | 3 | 3 | 1 |
Farkas | 4 | 4 | 1 |
Alfa farkas | 4 | 4 | 1 |
Vaddisznó | 1 | 1 | 1 |
Kékfarkas | 4 | 4 | 1 |
Szürkefarkas | 4 | 4 | 1 |
Medve | 1 | 2 | 4 |
Feketemedve | 1 | 2 | 4 |
Tigris | 1 | 2 | 1 |
Gyenge majomkatona | 1 | 1 | 1 |
Fekete szél katona | 2 | 3 | 4 |
Fekete szél mániákus | 2 | 3 | 4 |
Kegyetlen kegyenc | 5 | 5 | 5 |
Vad gyalogsági katona | 3 | 3 | 4 |
Büszke ork | 1 | 1 | 3 |
Sötét fanatikus | 4 | 3 | 5 |
Bébi pók | 5 | 5 | 5 |
Mérges pók | 5 | 5 | 5 |
A táblázatban szereplő adatok By Diavolo (Metin2 hivatalos fórum)
* Hatékonyság területe, nagyobb érték nagyobb területi sebzést jelöl. A táblázatban szereplő értékek egymással arányosak, minél magasabb egy szám annál jobb az átváltozott lény tulajdonsága az adott oszlopban. (admin megjegyzés: így később ha lesznek tapasztalatok erősebb gömbökről, akkor be lehet őket illeszteni alulra, új sorba és kaphatnak majd 5 fölötti értékeket is...)
ezeken kívül még létezik jó néhány fajta gömb, köztük ogre harcos, és állítólag ezer harcos is. Sajnos ezekről semmi információt nem tudtam szerezni.
Átváltozás, mint képesség
Átváltozni a képesség fejlesztése nélkül is lehet, de a képesség fejlesztésével támadóerőt is kapunk. A képességet "átváltozás könyve"-vel lehet fejleszteni. Ezek a könyvek alternatív dropnak számítanak, az-az bármelyik szörny eldobhatja. Szint korlátozás nincs a könyvek eséséhez (mint például a lila ital különböző típusaihoz) Az átváltozásnak is 4 szintje van. A fejlesztés így néz ki:
kezdő: 15-ös szint kell, és 20 db sikeres átváltoztatás könyve kell a szint lépéshez (sikerességi ráta megközelítőleg 75%)
haladó: 25-ös szint kell, és 10 db haladó átváltoztatás könyve kell a szint lépéshez (sikerességi ráta megközelítőleg 50%)
mester: 35-ös szint kell, és 10 db profi átváltoztatás könyve kell a szint lépéshez (sikerességi ráta megközelítőleg 10%)
tökéletes: itt az átváltozva töltött idő 35 percre ugrik!!
néhány tipp:
-ez a képesség leginkább magas támadó erő mellett hasznos, így előnyt élveznek a nindzsák az íjak sebzése miatt és a harcosok a kétkezes fegyverek miatt.
-ha meghalsz, az átváltozás véget ér (természetesen a gömb ebben az esetben sem marad meg).
-érdemes egy magas szintre fejlesztett 30-as fegyvert használni, magas átlag kárral, mivel az átlag kár befolyásolja a támadó értéket.
-légy nagyon körültekintő átváltozás előtt, és nézd át újra mi van rajtad, mivel átváltozva nem cserélhetsz felszerelést!
-párbajban nem túl hasznos, mivel "kiütéskor" (amikor lehasalsz a pofon erejétől :) ), sok idő feltápászkodni átváltozva és te magad nem tudod elütni az ellent.
-átváltozva használj italokat és grillezett halakat! Ha lassú gömböt használsz, azt italokkal ki tudod egyensúlyozni, és a védelem esését is van mód kiküszöbölni.
-testi harcosoknál és kard suráknál van egy bizonyos kis hiba a játékban! Miután lejár az aura/elv. penge, a sebzés többet zuhan, mint amennyit kellene neki.
Az alábbi szörnyektől kaphatunk átváltoztató gömböt:
Állítólag:
** még nem esett
*** bugos (nem sebez)