A 30-as és 75-ös fegyverek alap bónusza az átlag és készségkár. Ha az érték nulla, akkor nem jelenik meg a fegyvernél ha fölé visszük az egeret.
Az átlagkár, a megadott százalékban növeli (vagy csökkenti ha negatív) a támadási értéket. A támadási érték a karakterlapon található.
Például:
Egy játékos támadási értéke fegyver nélkül 100. Ha van nála egy +4-es telihold kard, akkor 179-195 (hozzáadódik a fegyver támadási értéke). Ha van benne 30% átlagkár, akkor ezt az értéket fogja növelni, tehát 179 és a 30%-a = 233, illetve a felső határ, a 195 és a 30%-a = 254.
Összegezve, 179-195 helyett 233-254 lesz a játékos támadóértéke.
(A fent szereplő számok pusztán az átlagkár fontosságát hivatottak szemléltetni. A támadóérték nem egyenlő azzal a számmal, amit a fegyver sebez, mert mindennek van védelme, egy vadkutyának is!)
Egy +9-es szintű, magas átlagkáros 30-as fegyverrel, akár 75-ig is lehet fejlődni. Érdemes még megjegyezni, hogy egy 30-as fegyverben ha nem lenne semmilyen kár, akkor is érdemes használni több okból. A fejlesztéséhez nem kér semmilyen tárgyat a kovács +5 után sem. Egy FMS támadási értéke +9-es szinten 127-143. A 40-es szintű egykezes fegyvernek +9-en a támadási értéke 126-142! Értelemszerűen ha csak 1% átlagkár van a 30-as fegyverbe, akkor is megéri 45-ös szintig használni, esetleg a támadási sebességére lehet panasz (minden 30-as fegyvernek 15%).