Ha egy karakter tapasztalati pontokat kap, akkor a képernyő alján látható négy gömb "telik meg". Ha eléri a 25, 50 és 75%-ot, akkor kap egy státuszpontot. Ezeknek a pontonak az osztása nagyon meghatározó egy karakter életében, rossz statolás esetén akár az is megtörténhet, hogy a játékos egy bizonyos szint után nem tud fejlődni. A lent látható négy táblázat hivatott szemléltetni, hogy a kasztokra melyik státusz milyen hatással van. Mindegyiknél 90 a maximum bónuszok nélkül.
A vitalitás minden karakternek fontos, mivel 1 pont 40 TP-t ad (90 vit = 3600 TP), emellett minden pont ad 1 védelmet is, a védelem egy része pedig mágia védelemben mutatkozik meg így semmiképpen sem elhanyagolható, akármilyen építést választ a játékos.
Kaszt | Képesség ereje | Kitérés | Tp | Mp | Védelem | Mágia védelem |
Harcos | Nem növeli | Nem növeli | Növeli | Nem növeli | Növeli | Növeli |
Sura | Nem növeli | Nem növeli | Növeli | Nem növeli | Növeli | Növeli |
Ninja | Nem növeli | Nem növeli | Növeli | Nem növeli | Növeli | Növeli |
Sámán | Nem növeli | Nem növeli | Növeli | Nem növeli | Növeli | Növeli |
Az intelligencia első sorban azoknak a kasztoknak fontos, akik sok manát használnak és "mágia alapú" képességeket használnak (sámán és sura). Egy int 20 MP-t ad. A sámánoknál a támadó képességeket és a buffokat is erősíti (kivéve gyorsaság, támadás+).
Kaszt | Képesség ereje | Kitérés | Tp | Mp | Védelem | Mágia védelem |
Harcos | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli | Növeli | Nem növeli | Növeli |
Sura | Növeli | Nem növeli | Nem növeli | Növeli | Nem növeli | Növeli |
Ninja | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli | Növeli | Nem növeli | Növeli |
Sámán | Növeli | Nem növeli | Nem növeli | Növeli | Nem növeli | Növeli |
Az erő minden kasztnál növeli a támadási értéket, de a támadó képességek sebzését csak a harcosoknál. A többi kasztnál nem elsődleges.
Kaszt | Képesség ereje | Kitérés | Tp | Mp | Védelem | Mágia védelem |
Harcos | Növeli | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli |
Sura | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli |
Ninja | EGYEDÜL a leshelyet | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli |
Sámán | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli | Nem növeli |
Megjegyzés: az ERŐ a nindzsa esetében a leshelyet közvetlenül erősíti. Az ERŐ azonban értelemszerűen növeli a sebzést (kard, tőr és íj esetében is), s ezáltal az erő közvetett formában a kard forgatagot és a villám csapást is erősíti. (Novak)
Az ügyesség a ninja karaktereknek a legfontosabb, nagy mértékben növeli a képességek erejét. Emellett minden kasztnak kitérést ad (90 ügy = 30% kitérés). Ez a kitérés nem egyenlő a kitérés kő hatásával (ahol MISS-el az ellenfél). A 30%-os kitérés azt jelenti, hogy minden (szörnyek és más játékosok képességei is) 30%-kal kisebbet sebeznek.
Kaszt | Képesség ereje | Kitérés | Tp | Mp | Védelem | Mágia védelem |
Harcos | Nem növeli | Növeli | Nem növeli | Növeli | Nem növeli | Növeli (?) |
Sura | Kis mértékben növeli | Növeli | Nem növeli | Növeli | Nem növeli | Növeli (?) |
Ninja | Növeli | Növeli | Nem növeli | Növeli | Nem növeli | Növeli (?) |
Sámán | Kis mértékben növeli | Növeli | Nem növeli | Növeli | Nem növeli | Növeli (?) |